Mystery Skype in Albert Camus 3ème Jean Moulin

• We did a « Mystery Skype » with another class (We saw them on the interactive board and the webcam).
  • We don’t know where they are located in the world and we have to find the city where they live.
  • We spoke English together.
  • We asked them yes-no questions.
  • We found their location in less than an hour.
  • The students were from Gloucester in England and they were 7 years old ! They wore their school uniforms.
  • We had roles : Morgane, Andrea, Franck and Chadine took notes. Murat, William, Lucas and Amandine looked in the atlases. The other students of the class asked questions and answered questions about Ris Orangis.

Coline

Mystery Skype in Albert Camus 3ème Germaine Tillion

• “Mystery Skype” est un jeu où les participants sont 2 classes qui doivent retrouver leurs localisations dans le monde.
  • Pendant les sessions, chaque élève a un rôle.
  • Certains prennent les questions en note. Certains posent des questions. D’autres cherchent dans les atlas les localisations possibles.
  • 2 élèves ont salué et présenté la classe au début de la session.
  • Nous étions 2 journalistes, nous avons pris des photos.
  • La conversation s’est passée en anglais. Il faut s’investir et ne pas avoir peur de parler devant la caméra.
  • Nous avons trouvé la localisation de l’autre classe. Ils habitent à Lund en Suède (à côté de Malmö).
  • Nous étions étonnés car ils sont autorisés à porter des casquettes et leurs capuches en classe !

Mya

• Mystery Skype - Octobre 2015

Mystery Skype in Albert Camus 3ème Jean Moulin
    We spoke English together.
    We asked them yes-no questions.
    We found their location in less than an hour.
    We had roles : Morgane, (...)

• Podcasts - Juin 2015

Podcast des 4e6 - Présentation de l’Option DP3